CRM SOFTWAREPAKKET

Klantenrelaties optimaliseren

Ontdek onze toepassingen

Het verschil tussen CRM en ERP

CRM softwarepakketten en ERP systemen bieden medewerkers de mogelijkheid informatie binnen het bedrijf te verwerken en te delen.CRM softwarepakket Bovendien geven ze het management inzage in rapportering en vooruitzichten. Klanten en verkopen worden via een CRM softwarepakket gemanaged, medewerkers en productiviteit via een ERP pakket.

Start-ups denken vaak dat CRM systemen minder van toepassing zijn voor hen. Ze zijn bezig met het vinden van de eerste klanten en het bewijzen van het businessmodel. Maar ook voor hen is een CRM softwarepakket van groot belang vanwege de aanzienlijke besparing van tijd en geld!

Winst verhogen kan op twee manieren:

  • Het verhogen van de omzet
  • Het verlagen van de kosten

Van zodra een onderneming een zekere credibiliteit, stabiliteit en waarde heeft bereikt, wordt kostenbesparing effectiever om de winst te verhogen. Besparen is immers makkelijker dan de omzet met een procentpunt te doen groeien.

Een bijkomende uitdaging voor veel ondernemingen is organisatie en overzicht. Dat kan de klanttevredenheid enorm naar beneden halen en kostbare fouten teweegbrengen. Vaak is dat dan de aanleiding dat een bedrijf op zoek gaat naar een ERP systeem.

Voordelen van zo'n systeem:

  • helpt bij het standaardiseren van bedrijfsprocessen;
  • zorgt voor gestructureerde en bruikbare informatie;
  • is een centraal punt voor het raadplegen, opslaan en delen van informatie;
  • verwerft inzicht in de organisatie.

De waarde van een ERP systeem schuilt in het ontdekken van mogelijkheden tot verbetering van de efficiëntie en productiviteit van het bedrijf.

INTERESSE? CONTACTEER ONS VOOR MEER INFORMATIE